Sose fájjon a feje

Természetes fájdalomcsillapítás!

A márciusi szélsőséges időjárás túlterheli alkalmazkodóképességünket. Lanyhul a figyelem, romlanak a tanulási képességek, a keringési rendszerben is zavar keletkezhet. Nő a szívinfarktus kockázata, csökkent a véralvadási képesség, labilissá válik a vérnyomás, a reflexek lelassulnak, gyakori gyulladást, alvászavart, izomfeszültséget, fejfájást, migrént okozva.

Nincs olyan ember, akinek legalább egyszer ne fájt volna a feje. Vannak, akik éveken át tartó fejfájástól, annak súlyosabb formájától, a migréntől szenvednek. A migrén az idegrendszer egyik leggyakoribb betegsége, melynek több típusa van. A betegséget az agy megváltozott vérkeringési viszonyai okozzák. A kezdeti szakaszban az erek beszűkülnek, később kitágulnak, lüktető fej- és szemfájdalmakat okozva. A migrénes tünetek néhány óráig vagy egy-két napig is eltarthatnak, megkeserítve sok ember életét. A többnyire hatástalan, esetleg tünetcsökkentő gyógyszeres kezelés helyett, érdemes kipróbálni természetes fájdalomcsillapító szereket.

• A migrén első jelére 20 csepp borsmenta olajból és 5 ml mandulaolajból készült keveréket masszírozzuk be gyengéden a halántékunkra vagy a tarkótájékunkra.
  • Próbáljuk ki, hogy a fejre tett hideg borogatás enyhíti-e a fájdalmat. Keverhetünk a vízhez levendula olajat is. A borogatást 5 percenként cseréljük. Más migrének a homlokra rakott forró törülközőre reagálnak. Előtte mindkét esetben kenjük be a fájós pontot borsmenta illóolajjal, és erre helyezzük a borogatást. Ha lehet, azonnal feküdjünk le egy sötét szobában. Alkalmazzuk a pozitív gondolkodást, melyet elősegít aromamécsesben párologtatva a bazsalikom illóolaja.
  • Használjuk az Őszi margitvirág (Crysanthemum parthenium) és a Macskagyökér (Valeriana officinalis) keverékéből készített tinktúrát Fogyasszunk a tünetek megszűnéséig 15-60 percenként 15-20 cseppet kevés meleg vízben oldva. Készíthetünk teát is belőlük, igyunk naponta 2x1 csészével. A teához adhatunk még rozmaring és kamillavirágot is. (1 kanál teakeveréket 2,5 dl vízzel forrázzuk le, 10 perc állás után szűrjük)
    Figyelmeztetés! Warfarinnal vagy más véralvadásgátlóval egyidejűleg ne szedjünk margitvirágot!

A tinktúra készítése:

Az összeaprított gyógynövényeket tegyük befőttes üvegbe. Öntsük le annyi gyógyszertári alkohollal (75%-os), hogy ellepje. Zárjuk le, és 2 hétig hűvös helyen tartsuk, időnkét kavarjuk meg. Két hét után szűrjük le, adjunk hozzá ugyanannyi vizet, és sötét üvegben tároljuk. Készíthetjük otthoni pálinkából is. Vigyázat!
A tinktúrát alkoholtartalma miatt nem adhatjuk gyermekeknek, terhes anyáknak, gyomor- vagy májgyulladás esetén, leszokott alkoholistáknak!

A hónap gyógyteája:

Menstruáció előtti fejfájás oldására:
Citromfű
Orbáncfű
Palástfű
Cickafark
Azonos arányú teakeverékből 2 teáskanálnyit forrázzunk le. 10 percnyi állás után szűrjük, és fogyasszuk rendszeresen a menstruáció előtt 7-10 nappal.