Ultrahang terápia

Alkalmazása:

Gyulladásos, fájdalmas területeken.

Ránckezelésnél a bőr általános állapotának javítására, hegkezelésére, izomlazításra. Alkalmas rugalmasító, feszesítő kezelésekre,továbbá regeneráló kezelésekre, cellulit kezelésekre, zsírlazításra, zsírmobilizálásra.

Mi is az ultrahang?

Az ultrahang 16000 Hz feletti frekvenciatartományba eső hanghullám. Akárcsak a hallható frekvenciájú hanghullám ez is egy longitudinális hullám. A mechanikai rezgés terjedéséhez közvetítő közeg szükséges. A közvetítő közeg az ultrahang esetében azonban nem a levegő, hanem a test különböző szövetei, melyekben a hullám a szövet sűrűségétől függően terjed gyorsabban, lassabban, vagy visszaverődik.

Az ultrahang hatásai

• Mechanikai: lazítja a szöveteket, növeli a stimulációt, masszázs hullámot indít a sejtekbe, ezáltal javítja a helyi vér- és nyirokkeringést, fokozza a sejtmetabolizmust. Az ultrahang hullámokkal végzett masszírozás jóval hatékonyabb mint a kézi.
  • Hőképződés: az ultrahang hullámok endogén hőképződést váltanak ki, ezáltal emelkedik a szövetek hőmérséklete, fokozódik a vérkeringés és gyorsul a sejtmetabolizmus. Az ultrahang csökkenti az izomtónust és a fáradtságot is.
  • Biokémiai: az ultrahang hullámok fokozzák a katalitikus folyamatokat, gyorsítják a sejtmetabolizmust, a PH értéket alkalikus irányba terelik, ezáltal növelik a sejtfal átjárhatóságát és elősegítik a tápanyagok vagy gyógyszerek könnyebb felszívódását.

A kezelés:

Általában mezőnként 3-5 perces besugárzással kezelünk. Egy kezelés körülbelül 15 percet vesz igénybe. Az ultrahang segítségével hatóanyagot, gyógyszert juttatunk a szervezetbe. Fájdalmas terülteken általában non-szteroid gyulladásgátló (pl. diclofenac) tartalmú kenőcsöket használunk. Ilyenkor a kontaktanyag ez a gyógyszeres kenőcs. Ennek segítségével az ultrahang fokozott hatású. A bőr szépítésére megfelelő esszenciákat használunk.